اخبار
گفتگو با مدیر برند دیجی‌کالا

سروش به ما کمک کرد ریسک‌ها، ترس‌ها و استرس‌ها را کنار بگذاریم

30
1402/09/20
گفتگو با مدیر برند دیجی‌کالا

سلام، از دیجی کالا چه خبر؟

  • شلوووووغ، ما تقریبا روز غیرشلوغ و آرام نداریم.

دیجی کالا از چه زمانی شروع به فعالیت کرد:

  • دیجی کالا در سال 85 توسط سعید و حمید محمدیان متولد شد. نزدیک به 18 سال از آغاز فعالیت دیجی‌کالا می‌گذرد. نقطه تمایز دیجی‌کالا با دیگر برندها و شرکت‌ها این می‌تواند باشد که دیجی‌کالا با یک اتفاق ناراحت کننده در یک خرید متولد شد. لنز دوربین خریداری شده توسط مدیران عامل این برند، دست دوم بود و چون مرجع اطلاعاتی وجود نداشت و پس گرفته نشد. و در واقع غم و درد بزرگ تبدیل به یک کار بزرگ شد. 
  • دیجی‌کالا به معنای واقعی کلمه موفق است چون در استارت آپ‌های ایران به عنوان رهبر و الگو محسوب می‌شود و در ایران تغییرات خیلی بزرگی در حوزه فروش آنلاین ایجاد کرده  است. اما در حوزه برندینگ و فروش، نقش و اثر تبلیغات غیرقابل چشم پوشی است.

رسانه تلویزیون چقدر اثرگذار بوده در تبلیغات برند شما؟

  • در اغلب ترندهای بزرگ جهان، اثربخش ترین کانال تبلیغاتی همچنان تلویزیون است و به عنوان رسانه اصلی و مرجع محسوب می‌شود در ایران هم همینطور است. در همه این سال‌ها ما در دیجی‌کالا  انواع تبلیغات را تجربه کرده بودیم بغیر از تلویزیون که امسال با سروش تلویزیون را هم تجربه کردیم. اگر هدف ایجاد آگاهی از برند باشد، دیتاها و آمارها نشان می‌دهد چقدر تلویزیون رسانه موثر و تاثیرگذاری است و اگر هم هدف فروش باشد باز هم تبلیغات در تلویزیون حرف اول را می‌زند. 

توصیه شما به برندها و شرکت‌هایی که نیاز به برندسازی دارند چیست؟

  • برند خودتان را بسازید، استراتژی داشته باشید. برند شما سرمایه شماست. تبلیغات شما باید بر حسب میزان و اندازه برندتان بزرگ باشد. متناسب با اندازه برند، استراتژی و هدف، تصمیم بگیرید در چه رسانه‌ای تبلیغ کنید.

از میزان فروشتان در حراج بزرگ سال(جمعه سیاه) بگویید؟ و چه میزان از تبلیغات امسال خود رضایت داشتید؟

  • برنده اصلی در فضای رقابتی موجود در کشور و حضور در این حراجی‌ها، همیشه مشتریان هشتند. ما امسال برای اولین بار در دیجی‌کالا کمپین 360 درجه برگزار کردیم، یعنی برای اولین بار در رسانه تلویزیون هم تبلیغات داشتیم و با توجه به همین امر امسال در این حراجی از تمامی تارگت‌ها عبور کردیم و رکورد خودمان را در فروش و حضور آنلاین مشتریان، شکستیم.
  • در بازه هفت روزه کمپین بیش از 5 میلیون کالا فروختیم در روز جمعه 3 آذر به تنهایی 1 میلیون کالا فروختیم و بیش از 71 میلیون کاربر یکتا داشتیم که این اثر تبلیغات موثر را نشان می‌دهد .یعنی بیش از نیمی از دستگاه‌های ثبت شده در کشور در حراج حضور داشتند و با حدود 300 میلیارد تومان تخفیف، در این کمپین بخش بزرگی از جامعه هدف ما به دیجی‌کالا سر زدند.

چرا سروش را انتخاب کردید و میزان رضایت شما از این همکاری؟

  • این تجربه فارغ از نتایج حاصل، نتیجه گران‌بهای دیگری برای ما داشت. سروش به ما کمک کرد ریسک‌ها، ترس‌ها و استرس‌ها را کنار بگذاریم و با خیال راحت این کار را انجام بدهیم. گمان ما این بود این پروژه تجربه بسیار سختی برایمان باشد، در صورتی که بسیار سبک‌تر و شیرین‌تر از آن چیزی بود که می‌توان تصور کرد و در آخر اینکه دم بچه‌های سروش گرم.
پر بازدیدترین ها